بهينه سازي سفرهاي مشتري براي كمپين هاي بازاريابي ديجيتال 2022

۱۲ بازديد

كمپين هاي ديجيتال ماركتينگ علامت خود را از دست داده اند

عليرغم تلاش و نيت ما، كمپين هاي ديجيتال ماركتينگ گاهي اوقات بي نتيجه مي شوند. در واقع، "تنها 58 درصد از بازاريابان مي گويند كه اغلب در دستيابي به اهداف بازاريابي خود موفق هستند." اين شكاف از كجا مي آيد و چه چيزي مانع موفقيت 42 درصد ديگر بازاريابان مي شود كه در واقع نمي توانند بگويند كه به اهداف خود مي رسند؟

براي تجزيه و تحليل برخي از كاستي‌هاي بالقوه كمپين‌هاي بازاريابي ديجيتال، اجازه دهيد از همان ابتدا روند را طي كنيم تا اين شكاف را شناسايي كنيم.

تنها 58 درصد از بازاريابان مي گويند كه اغلب در دستيابي به اهداف بازاريابي خود موفق هستند

 اجراي كمپين هاي بازاريابي ديجيتال چند كانالي

در ميان تيم بازاريابي ديجيتال متوسط، براي هر كانال خاص، تعدادي تيم كوچكتر خواهيد داشت. همه اين تيم ها KPI و معيارهاي عملكرد متفاوتي دارند كه با آنها اندازه گيري مي شود. يك مدير سئو مسئول گزارش در مورد معيارهاي ترافيك و رشد خواهد بود، در حالي كه يك مدير وابسته به عنوان مثال در مورد نرخ فروش و تبديل گزارش مي دهد.

عليرغم تفاوت‌هاي ما، همه بازاريابان ديجيتال يك مسئوليت اصلي را بر عهده دارند و آن مسئوليت ايجاد كمپين است.

وقتي كمپين هايي را كه در همه كانال هاي مختلف ساخته مي شوند تجزيه و تحليل مي كنيد، بايد به موارد زير فكر كنيد:

نتيجه مطلوب چيست؟ براي رسيدن به چه چيزي تلاش مي كنيد؟

يك پاسخ مشترك براي هر يك از كانال ها، هدايت ترافيك به وب سايت شركت خواهد بود.

جايي كه ترافيك در طول سفر مشتري تلف مي شود

ايجاد كمپين هاي بين كانالي و هدايت ترافيك به وب سايت شما بايد بخش سختي باشد، درست است؟ با اين حال، بسياري از ما به اندازه كافي در مورد اينكه چه اتفاقي براي ترافيك پس از ورود به يك سايت مي افتد، فكر نمي كنيم.

تصور كنيد اگر يك مشكل فني در صفحات فرود هدف شما وجود داشته باشد چه اتفاقي مي افتد. آنها ممكن است در حال تغيير مسير باشند ، بارگيري كند شوند، در سفر مشتري بن بست ايجاد كنند يا در تلفن همراه غيرقابل استفاده باشند. يك مشتري در طول سفر خود از كمپين تا تبديل، مجموعه اي از انتظارات خواهد داشت، و اگر در طول مسير با هر يك از اين مسائل مواجه شد (به اين معني كه اين انتظارات برآورده نمي شود) پول خود را به جاي ديگري مي برد. ديگر هرگز برنگرد خوب، شايد... اما آيا اين ريسكي است كه شما مايل به انجام آن هستيد؟

به عبارت ساده، اگر صفحات وب سايت شما به درستي بهينه نشده باشند، زماني كه براي ايجاد كمپين ها صرف كرده ايد، پولي كه به طور بالقوه پشت اين تبليغات صرف كرده ايد و در نهايت تمام ترافيكي كه براي ايجاد آن زحمت كشيده ايد در حال افزايش است. هدر رفته .

 اگر نمي توانيد پس از رسيدن به آن، تجربه مشتري را كه انتظار دارند و سزاوار آن هستند، از طريق كمپين ها به وب سايت خود دعوت نكنيد.

 نظارت بر سفرهاي مشتري با استفاده از داده هاي Crawl

از نظر عملي، چگونه شكاف‌ها در سفرها و انتظارات مشتري، به‌ويژه در وب‌سايت‌هاي بزرگ يا پيچيده را كنترل مي‌كنيد؟ ساده، با داده هاي خزيدن !

عمل خزيدن يك وب‌سايت ، روشي خودكار و مقياس‌پذير براي نظارت بر سلامت فني سايت و علامت‌گذاري مناطقي است كه ترافيك در آن‌ها هدر مي‌رود. خزيدن وب سايت تمام اطلاعات را براي هر صفحه در مورد محتواي آن، در دسترس بودن سهام، مسائل فني، لينك هاي داخلي شكسته و موارد ديگر جمع آوري مي كند.

براي جمع‌آوري اطلاعات بيشتر از خزيدن وب‌سايت، مي‌توانيد آن را با منابع اضافي ادغام كنيد تا خزنده داده‌هاي عملكرد را از ابزارهاي ديگر نيز دريافت كند، مانند:

داده هاي مصرف كننده – معيارهاي ترافيك به شما نشان مي دهد كه كدام يك از صفحات شما بيشتر توسط مشتريان استفاده مي شود

داده هاي بك لينك – معيارهاي لينك خارجي به شما نشان مي دهد كه ترافيك ارجاع و ارزش لينك در سايت شما كجا قرار مي گيرد

داده‌هاي جستجو – معيارهاي ديد به شما نشان مي‌دهند كه صفحات شما چند بار در صفحات نتايج موتور جستجو (SERP) نشان داده مي‌شوند.

داده‌هاي ربات موتور جستجو – معيارهاي درخواست به شما نشان مي‌دهد كه گوگل و ساير موتورهاي جستجو از كدام يك از صفحات شما بيشتر بازديد مي‌كنند.

خزيدن منابع داده

تركيب منابع مختلف با داده‌هاي خزيدن واقعاً براي بهبود سفر مشتري در وب‌سايت‌هاي بزرگ و كوچك به طور يكسان مؤثر است. اين به اين دليل است كه مي‌توانيد دقيقاً ببينيد كه مشتريان شما از چه صفحاتي بازديد مي‌كنند در كنار هر مشكلي كه در اين صفحات وجود دارد، كه موانعي را براي كاربراني كه تلاش مي‌كنند به مرحله بعدي سفر خود برسند، ايجاد مي‌كند.

يك خزنده وب‌سايت همه بررسي‌هاي مهم را براي شما انجام مي‌دهد و هر مشكلي را در مورد صفحات فرودتان به شما اطلاع مي‌دهد تا بتوانيد مطمئن شويد كه در شرايط بكر براي راه‌اندازي كمپين‌هاي اطراف آن‌ها قرار دارند.

بهينه سازي وب سايت براي سفرهاي مشتري عالي و تجربه كاربري

بنابراين، چگونه مي‌توانيد انتظارات مشتري را برآورده كنيد و تجربه‌اي بي‌نظير در محل براي آنها فراهم كنيد كه آنها را در خط پايان براي تبديل هدايت كند؟

در اينجا چهار جنبه كليدي براي بهينه سازي يك وب سايت براي سفر مشتري و تبديل وجود دارد:

محتوا

سرعت سايت

ربط دادن

قابليت استفاده از موبايل

قلمي با عنوان «محتوا»

داشتن محتواي با كيفيت بالا، منحصر به فرد و قابل خزيدن بدون شك يكي از عوامل كليدي رتبه بندي براي جستجوي ارگانيك است. گوگل محتوا را آنقدر مهم مي داند كه الگوريتم پاندا خود را به طور خاص براي مقابله با محتواي با كيفيت پايين كه ممكن است در ايندكس ظاهر مي شود راه اندازي كند.

محتوا نه تنها براي رتبه بندي براي جستارهاي جستجو مهم است، بلكه براي هدايت سفر مشتري و متقاعد كردن تبديل ها نيز بسيار مهم است. به اين فكر كنيد كه چه نوع صفحه محصولي را مي‌توانيد تبديل كنيد.

صفحه محصولي كه فقط داراي قيمت و دكمه خريد است:

صفحه محصولي كه بهينه نشده است

 

يا:

 

صفحه محصولي كه داراي توضيحات دقيق و ابعاد محصول است تا دقيقا بدانيد چه چيزي مي‌خريد و كيفيت محصول، اطلاعات تحويل را بدانيد تا بدانيد چه زماني از سفارش خود انتظار داريد و همچنين محتواي توليد شده توسط كاربر در قالب نظرات ساير مشتريان

صفحه محصولي كه بهينه شده است

انتخاب روشن است.

نحوه بهينه سازي محتوا با استفاده از Crawl Data

داده‌هاي خزيدن مي‌توانند به شما نشان دهند كه كدام صفحات داراي حداقل محتواي يا محتواي تكراري هستند، بنابراين مي‌دانيد كدام يك از صفحات شما ارزش واقعي براي مشتريان شما ارائه نمي‌كنند. اين به شما يك ليست فوري از صفحات را مي دهد تا با محتواي منحصر به فرد، جذاب و آموزنده، مشتريان خود را متقاعد كنيد كه به سفر خود در سايت شما ادامه دهند.

چراغ ماشين در جاده اي شلوغ با عنوان "سرعت سايت"

سرعت سايت يكي از بزرگترين تأثيرات را بر تجربه كاربر دارد. سرعت بارگذاري آهسته وب سايت ها مي تواند براي مردم آزاردهنده باشد، به خصوص امروزه كه انتظار اطلاعات فوري را داريم. امروزه، مشتريان انتظار دارند صفحات وب در كمتر از 2 ثانيه بارگيري شوند، اگر مجبور شوند بيشتر منتظر بمانند، سايت شما را رها كرده و پول خود را در جاي ديگري خرج مي كنند.

يك همبستگي قطعي بين زمان بارگذاري و نرخ پرش وجود دارد. به‌طور متوسط ، سايت‌ها به ازاي هر 1 ثانيه تأخير سرعت بارگذاري صفحه، 7 درصد ترافيك را از دست مي‌دهند و زمان بارگذاري صفحه 10 ثانيه‌اي، 123 درصد نرخ پرش بالاتري نسبت به زمان بارگذاري صفحه 1 ثانيه دارد.

مطالعه گوگل از زمان بارگذاري و همبستگي نرخ پرش

زمان‌هاي بارگذاري آهسته ممكن است رويدادهاي مجزا نباشند، اما اين مي‌تواند در سرتاسر سايت باشد و مشتريان ممكن است زمان‌هاي انتظار طولاني را تجربه كنند و مهم نيست كه در ابتدا در كدام صفحه قرار مي‌گيرند.

 

 

 

چگونه سرعت سايت را با استفاده از داده هاي Crawl بهبود دهيم

داده‌هاي خزيدن جزئياتي را در مورد صفحاتي با حداكثر زمان واكشي به شما مي‌دهند ، و همچنين به شما نشان مي‌دهند كه كدام يك از آنها داراي اندازه‌هاي منبع بسيار بزرگي هستند كه بارگيري مي‌شوند و سرعت صفحات شما را كاهش مي‌دهند. با نگاه كردن به اين داده ها در كنار ابزارهايي مانند Google PageSpeed ​​Insights ، متوجه خواهيد شد كه كدام بخش از سايت شما بيشترين نااميدي را براي مشتريان ايجاد مي كند و آنها را به سمت جهش سوق مي دهد، بنابراين مي توانيد ببينيد كه دقيقاً كدام صفحات را بايد به سرعت بالا ببريد. در معناي لغوي

يك زنجير فلزي با عنوان "پيوند"

پيوندهاي داخلي و خارجي راه طولاني را براي رتبه بندي ارگانيك و سفرهاي مثبت مشتري به طور يكسان انجام مي دهند. بك لينك‌هاي طبيعي و مرتبط، شما را از نظر رتبه‌بندي راه طولاني مي‌برد، و مطالعات سئو به‌طور مداوم ثابت مي‌كند كه پيوندها هنوز يكي از قوي‌ترين عوامل رتبه‌بندي هستند.

با فكر كردن به پيوندهاي خارجي در رابطه با سفر مشتري، صفحاتي در سايت شما كه از جاهاي ديگر لينك دريافت مي كنند بايد براي ترافيكي كه از طريق ارجاع دريافت مي كنند بهينه شوند. اگر يك صفحه محبوب تعداد زيادي لينك دريافت كند اما داراي 404ed بدون تغيير مسير به يك صفحه جايگزين باشد، هر ترافيك ارجاعي جديدي كه به آن صفحه وارد مي شود به همان سرعتي كه آن را به دست آورده ايد از دست خواهيد داد.

همچنين براي بهينه سازي لينك داخلي سايت شما بسيار مهم است، زيرا اين امر براي سفر مشتري در سايت ضروري است. پيوندهاي داخلي تابلوهايي هستند كه مشتريان را از طريق سايت شما راهنمايي مي كنند، بنابراين بايد به درستي كار كنند تا كاربران گم نشوند.

چگونه با استفاده از Crawl Data پيوند را رفع كنيم

بسيار مهم است كه بررسي كنيد ارجاعات و ارزش پيوندها به سايت شما سرازير مي شوند و كجا از ادامه مسير مسدود شده اند. به جاي نياز به انجام هر گونه بررسي دستي در اينجا، يك ابزار خزنده تمام صفحات و پيوندهاي سايت شما را براي شما تأييد مي كند. مشكلاتي مانند لينك‌هاي داخلي شكسته را پيدا مي‌كند ، و اگر داده‌هاي بك‌لينك خود را يكپارچه كنيد ، مي‌توانيد طيف گسترده‌اي از مشكلات را با صفحات بك‌لينك‌شده خود برطرف كنيد ، مانند تغيير مسير صفحاتي كه داراي بك لينك هستند.

 

تلفن همراه با عنوان «قابليت استفاده از موبايل»

 

با جديدترين اخبار مربوط به انتشار فهرست‌بندي موبايل اول توسط گوگل ، قابليت استفاده و بهينه‌سازي موبايل هرگز تا اين حد حياتي نبوده است. گوگل ايندكس خود را تغيير مي دهد تا صفحات موبايل را به صفحات دسكتاپ اولويت دهد زيرا ترافيك جستجوي موبايل در استفاده جهاني از دسكتاپ پيشي گرفته است. اگر مي‌خواهيد درباره اين تغيير عظيم و تأثير آن بر وب‌سايت‌هاي مختلف اطلاعات بيشتري كسب كنيد، ما يك كاغذ سفيد جامع در مورد فهرست‌بندي اولين موبايل گردآوري كرده‌ايم تا همه آنچه را كه بايد بدانيد به شما بگوييم.

 

موتورهاي جستجو استراتژي هاي خود را براي تطبيق با دنياي اول موبايل تغيير مي دهند، و ما نيز به عنوان بازارياب ديجيتال، اگر قبلاً اين كار را نكرده ايم، بايد استراتژي هاي خود را تغيير دهند. بهينه سازي موبايل همچنين براي حفظ مشتريان و استفاده حداكثري از فرصتي كه وقتي بازديدكننده جديدي با استفاده از تلفن خود وارد سايت شما مي شود، ضروري است، زيرا احتمالاً فقط يك عكس خواهيد داشت

 «كاربراني كه تجربه كاربري بدي از تلفن همراه دارند، 60 درصد كمتر احتمال دارد در آينده دوباره از آن برند بازديد كنند و از آن خريد كنند».

چگونه قابليت استفاده از موبايل را با استفاده از Crawl Data افزايش دهيم

شما بايد مطمئن شويد كه كاربران تلفن همراه محتوايي را كه انتظار دارند مي بينند كه به بهترين وجه با دستگاه آنها مطابقت دارد. داده‌هاي خزيدن براي نمايش هرگونه عدم تطابق بين محتواي نمايش داده شده در دستگاه‌هاي تلفن همراه و دسك‌تاپ ، و همچنين بررسي اينكه آيا نسخه تلفن همراه صفحه واقعاً در تلفن‌ها نشان داده مي‌شود يا خير، با يكپارچه‌سازي حساب كنسول جستجوي Google شما مفيد است.

چرا آن كمپين هاي بازاريابي ديجيتال شكست مي خورند؟

آنچه اغلب در برنامه ريزي و اجراي كمپين بازاريابي ديجيتال وجود ندارد، داده ها است ، اما به طور خاص، داده هاي خزيدن .

 

صفحه‌هايي كه داشبوردهاي  را نشان مي‌دهند

 

داده‌هايي كه از خزيدن وب‌سايت جمع‌آوري مي‌كنيد، تصوير كاملي از سلامت فني وب‌سايتتان را در اختيارتان قرار مي‌دهد، كه بينش‌هايي را ارائه مي‌دهد كه به بهبود سفر مشتري كمك مي‌كند، كه در نهايت باعث بهبود تبديل‌ها مي‌شود. اين داده ها پيوند گم شده اي هستند كه موانعي را كه بازديدكنندگان به محض رسيدن به سايت شما برخورد مي كنند، برجسته مي كند. با استفاده از داده‌هاي خزيدن، مي‌توانيد از قبل برنامه‌ريزي كنيد تا از سفر يكپارچه مشتري قبل از راه‌اندازي كمپين‌هاي خود اطمينان حاصل كنيد، نه اينكه سعي كنيد سايت خود را در زماني كه به طور مرموزي مشتريان و فروش خود را از دست مي‌دهد، اصلاح كنيد.

داده‌هاي خزيدن مي‌تواند به كمپين‌هاي شما اطمينان حاصل كند كه موفقيتي را كه شايسته آن است دريافت مي‌كنند و شكاف‌هايي را كه در آن اهداف بازاريابي برآورده نمي‌شوند، ببندد. نظارت بر وب‌سايت و داده‌هايي كه ارائه مي‌كند، كليد حفظ سايت شما هستند، بنابراين ديگر نگران تبديل نشدن بازديدكنندگان نخواهيد بود – مهم نيست چقدر ترافيك دريافت مي‌كنيد و به وب‌سايت خود ارسال مي‌كنيد!

وب سايت خود را با استفاده از  نظارت كنيد

اگر به دنبال راه حلي براي نظارت بر سلامت سايت خود و پيگيري مشكلات احتمالي تبديل در سايت هستيد،  اينجاست تا به شما كمك كند! با استفاده از اين ابزار مي توانيد خزيدن هاي منظم را براي بررسي مشكلات محتواي خود، سرعت سايت، پيوند، قابليت استفاده از تلفن همراه و موارد ديگر تنظيم كنيد. حتي مي توانيد با استفاده از ويژگي Task Manager ما، اعلان هايي را تنظيم كنيد كه به شما در مورد تغييرات در جنبه هاي سايت خود كه بيشترين اهميت را دارند هشدار دهند.

اگر در مورد نحوه بهينه‌سازي وب‌سايت خود براي سفر و تبديل مشتري سؤالي داريد، لطفاً با ما تماس بگيريد .

منبع: آموزش سئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.