جستجوي ارگانيك به عنوان يك كانال بازاريابي در سال 2022 - بنر وبلاگ
چرا بازاريابان در سال 2022 بر جستجوي ارگانيك تمركز مي كنند:
89 درصد از رهبران بازاريابي كه در گزارش ما با مورد بررسي قرار گرفتند، احساس كردند كه جستجوي ارگانيك درآمد بيشتري را در آينده به همراه خواهد داشت.مردم در زندگي روزمره خود يك طرز فكر جستجوي اول را اتخاذ كرده اند و گوگل را به عنوان اولين منبع خود براي تقريباً همه چيز انتخاب مي كنند. (براي قرار دادن اين تغيير در زمينه، قبل از كوويد، گوگل بيش از 3.5 ميليارد جستجو در روز را پردازش مي كرد، اما در سال اول همه گيري، گوگل 5.6 ميليارد جستجو در روز گزارش كرد. اين افزايش 60 درصدي در جستجوها در يك سال است—و امروز، حتي بيشتر است.)با افزايش پذيرش ديجيتال در طول همه گيري، رقابت براي جلب توجه در كانال هاي تبليغاتي پولي نيز افزايش يافت. در كنار اين افزايش هزينه و رقابت ، محدوديتهاي جديد حريمخصوصي در كانالهاي تبليغاتي ديجيتال منجر به كاهش گزينههاي هدفگيري مخاطبان شده است.با توجه به اينكه پذيرش ديجيتال در سراسر جهان به خوبي تثبيت شده است، بسياري از بازاريابان متوجه شده اند كه بيش از هر زمان ديگري براي تبليغات آنلاين هزينه مي كنند. در همين حال، مصرفكنندگان و قانونگذاران به طور يكسان خواستار حفظ حريم خصوصي بيشتر از بازيگران اصلي در فضاي تبليغات ديجيتال بودهاند، كه هدفيابي دقيق مخاطبان از طريق كانالهاي پولي را براي تيمهاي بازاريابي سختتر ميكند – و اندازهگيري عملكرد كمپينهاي پولي خود را براي آنها سختتر ميكندبه عنوان تعادل براي اين، بازاريابان همچنين به طور فزاينده اي از فرصت هاي رو به رشدي كه براي كانال هاي ارگانيك وجود دارد تا نقش بزرگتر (و اغلب مقرون به صرفه تر) را در استراتژي هاي بازاريابي خود ايفا كنند، آگاه مي شوند.در تحقيقات كه با انجام شد، متوجه شديم كه 89٪ از رهبران بازاريابي موافق هستند كه جستجوي ارگانيك درآمد بيشتري در آينده ايجاد مي كند. پس جاي تعجب نيست كه بسياري از بازاريابان نگاه عميقتري به عملكرد وبسايتهاي خود مياندازند و سئو را به عنوان يك محرك كليدي در تلاشهاي خود براي افزايش آگاهي براي برندهاي خود و كسب درآمد بدون همان درجه نوسان بازگشت سرمايه و عملكردهاي سريع در حال تغيير كه يافت ميشود، اولويتبندي ميكنند. در كانال هاي پولي امروزيفرصت هاي زيادي براي برندهايي وجود دارد كه جستجوي ارگانيك و سلامت وب سايت را در اولويت قرار مي دهند. بين افزايش رقابت براي جلب توجه، افزايش هزينهها و كاهش گزينهها براي هدفگيري مخاطب در كانالهاي پولي، بازاريابان عاقلانه هستند كه نگاهي دوباره به كانالهاي ارگانيك خود، از جمله عملكرد وبسايت و تلاشهاي سئوي خود داشته باشند. وارد كنيد: اولين سن جستجو در بازاريابي.
اين پست گزيدهاي از كتاب الكترونيكي بسيار طولانيتر و پرجمعيتتر Deepcrawl، راهنماي نهايي: گنجاندن سلامت وبسايت در استراتژي بازاريابي ۲۰۲۲ شما است. براي توصيههاي عميقتر در مورد اينكه چگونه تيم شما ميتواند جستجوي ارگانيك را در استراتژيهاي بازاريابي بزرگتر خود اولويتبندي كند، آن را مطالعه كنيد.
چرا تيم هاي بازاريابي به سئو نياز دارند؟
بهينه سازي موتورهاي جستجو ابزاري قدرتمند و مقرون به صرفه براي دستيابي به افراد در طول مراحل مختلف سفر مشتري است. به آن به عنوان يك شكل بلندمدت و درونگرا از بازاريابي فكر كنيد كه مي تواند بارها و بارها ترافيك، سرنخ و فروش ايجاد كند.
53 درصد از كل ترافيك وب سايت از نتايج جستجوي ارگانيك است. اين رقم، طبق تعريف، شامل نتايج جستجوي پولي يا نتايج خريد نمي شود. اگر بيش از نيمي از كل ترافيك وب سايت از جستجوي ارگانيك ناشي مي شود - كه توسط SEO و وب سايت هاي سالم و با عملكرد بالا تقويت مي شود - واضح است كه بازارياب هايي كه در مورد افزايش آگاهي، تبديل و درآمد جدي هستند، از بهينه سازي موتورهاي جستجو به طور عمده سود مي برند. . به هر حال، اگر زمان و تلاش خود را صرف ايجاد يك وب سايت با طراحي زيبا و بسيار آموزنده كرده باشيد، آيا مردم نبايد آن را پيدا كنند؟ ناديده گرفتن سئو و سلامت وب سايت به اين معني است كه احتمالاً فرصت قابل توجهي براي رشد روي ميز باقي مي گذاريد.
بهبود عملكرد جستجوي ارگانيك شما همچنين ميتواند فرصتي براي كاهش هزينههاي كلي جذب مشتري فراهم كند. اگر در حال حاضر فقط با كمك جستجوي پولي زياد يا كمپين هاي تبليغاتي پولي به اهداف ترافيك وب سايت خود مي رسيد، افزايش تعداد بازديدكنندگان از جستجوي ارگانيك ممكن است به شما اجازه دهد فضاي بيشتري براي كاهش هزينه هاي خود در كانال هاي پولي داشته باشيد.
كانالهاي پولي ذاتاً هر بار كه كاربر روي يك تبليغ كليك ميكند تا به وبسايت شما برسد، هزينهاي را در بر دارد. از طرف ديگر، ترافيك ارگانيك (به معناي وسيع) رايگان است. در حالي كه يك استراتژي سئو قوي مستلزم سرمايهگذاري در كارمندان و پلتفرمها است، هر بازديدكننده سايتي كه كسبوكار شما را از طريق كانالهاي ارگانيك پيدا ميكند، با هزينههاي اضافي كه در صورت يافتن سايت شما از طريق تبليغات پولي متحمل ميشود، نخواهد داشت.
البته استراتژيهاي بازاريابي قدرتمند شامل كانالها و تاكتيكهاي متعددي ميشود - و البته ما به بازاريابان پيشنهاد نميكنيم كه كانالهاي پولي را به طور كامل كنار بگذارند. اما با چالشهاي اخير و تغييرات حريم خصوصي در چشمانداز كانال پولي، اولويتبندي SEO بهعنوان يك تاكتيك ورودي تقويتكننده عملكرد در استراتژي بازاريابي بزرگتر شما ميتواند مزاياي بلندمدتي را به همراه داشته باشد كه فراتر از افزايش موقت بهدستآمده از كمپينهاي پولي كوتاهمدت است.تكنيكهاي برونگرا مانند اجراي تبليغات آنلاين يك روش آزمايش شده و واقعي براي بازاريابان براي تبليغ برندهايشان است. اما براي استفاده حداكثري از تقاضايي كه در كانالهاي پولي ايجاد ميكنيد، ارزش دارد كه از SEO به عنوان يك تكنيك همراه ورودي براي تلاشهاي برونگراي خود استفاده كنيد. اغلب، افرادي كه در معرض بازاريابي برونگرا هستند، بلافاصله به مشتريان پولي تبديل نميشوند. شما مي توانيد اين را با نگاه كردن به مدل هاي مختلف انتساب داده ها براي نظارت بر عملكرد، كمي كنيد. به عنوان مثال، نگاه كردن به آخرين كليك در برابر داده هاي تبديل اولين كليك به شما نشان مي دهد كه كدام كانال ها بيشترين تقاضا را ايجاد مي كنند و كدام كانال ها در نهايت تبديل را تضمين مي كنند. ممكن است متوجه شويد كه در يك مدل تخصيص آخرين كليك،اما فراموش نكنيد كه سئو به عنوان چيزي بيش از يك كانال فروش عمل مي كند. تلاشهاي سئوي شما همچنين ميتواند بينشهاي حياتي در مورد مشتريان، رقبا و پيشرفتهاي صنعت شما ارائه دهد. داشتن درك كامل از چشم انداز جستجو مي تواند به شما كمك كند تا بهتر بفهميد مصرف كنندگان به دنبال چه چيزي هستند، چگونه و چه زماني موضوعات مرتبط با كسب و كار شما را جستجو مي كنند و به شما كمك مي كند تا تهديدات رقابتي را پيگيري كنيد. اين بينشهاي مرتبط با جستجو ميتوانند تأثيري مثبت بر ساير كانالهاي بازاريابي داشته باشند، به شما كمك ميكنند محتواي بهتري ايجاد كنيد، ايميلهاي بهتري ارسال كنيد و تبليغات بهتري تنظيم كنيد (نه، ما انتظار نداريم تبليغات به طور كامل از بين بروند!). سئو با كل آميخته بازاريابي شما كار مي كند.
مروري بر سلامت وب سايت و سئو براي بازاريابان
وقتي به سلامت وب سايت اشاره مي كنيم، به عناصري اشاره مي كنيم كه يك وب سايت با عملكرد بالا و از نظر فني سالم را تشكيل مي دهند كه در صفحات نتايج موتورهاي جستجو ( SERPs ) رتبه بالايي را كسب مي كند.
يكي از راههاي فكر كردن به اهميت سلامت وبسايت، درك تأثيري است كه يك وبسايت سالم ميتواند بر اهداف تجاري بزرگتر شما داشته باشد. شما مي توانيد عناصري را كه يك وب سايت سالم را تشكيل مي دهند به عنوان بخشي از SEO – Revenue Funnel تصور كنيد .هر مرحله از قيف بر اساس مراحل قبلي است كه منجر به نتايج جستجوي بهتر، تبديلهاي بيشتر و در نهايت افزايش فرصتهاي شما براي افزايش درآمد از طريق افزايش آگاهي و تبديل ميشود.
گزيده اي از پست قيف
7 مرحله از قيف SEO به 7 دسته اصلي سلامت وب سايت كه بازاريابان بايد براي دستيابي به بهترين عملكرد خود در جستجوي ارگانيك اولويت بندي كنند:
- معماري سايت
- در دسترس بودن HTTP
- قابليت خزيدن
- شاخص ناپذيري
- قدرت
- محتوا
- تجربه
بازاريابي مشتري محور و سئو آينده نگر دست به دست هم مي دهند
هدف سئو اين است كه محتواي وب سايت شما را در بالاترين نتايج جستجو قرار دهد، و اين امر براي افرادي كه به طور فعال در مورد موضوعات مرتبط با تجارت شما كنجكاو هستند، راحت تر مي توانند وب سايت شما را پيدا كنند. اما مزاياي سئو فراتر از محدوده صفحات نتايج موتورهاي جستجو است. يك برنامه سئو كه به خوبي اجرا شده باشد مي تواند بر جنبه هاي مختلف استراتژي بازاريابي شما تأثير بگذارد و مي تواند مزاياي واقعي براي كسب و كار شما به طور كلي از نظر افزايش آگاهي، تبديل و درآمد داشته باشد.در نهايت، يك برنامه سئو قوي شامل، بله، كليدواژه مهم و عوامل فني است كه به اطمينان از عملكرد خوب وبسايت شما در جستجو كمك ميكند، مانند استفاده از طرحواره و دادههاي ساختاريافته و اجراي يك استراتژي پيوند داخلي قوي . اما يك استراتژي سئو قوي بايد رويكردي جامعتر و پيشگيرانهتر داشته باشد و ترجيحات بازديدكنندگان سايت شما را در نظر بگيرد و روي نبض تغيير رفتارها و خواستههاي مصرفكننده انگشت بگذارد.
اگر ه هدف نهايي بزرگتري براي آن مهندسان و مديران محصولي كه در خود موتورهاي جستجو كار ميكنند فكر ميكنيد، در نهايت اين در مورد ارائه مرتبطترين اطلاعات (و بينقصترين ابزار براي يافتن آن) به كاربران است، نه فقط در مورد سايتهايي كه خواستار آن هستند كه به يك قانون پايبند باشند. مجموعه ثابتي از بهترين شيوه ها بهترين روشها در سئو بهطور دقيق مشخص نميشوند. آنها هميشه در حال تغيير هستند زيرا موتورهاي جستجو الگوريتم ها و ويژگي هاي SERP خود را بهبود مي بخشند، بنابراين فكر كردن مانند مديران محصول و مهندساني كه در موتورهاي جستجو كار مي كنند مي تواند به شما كمك كند تا تغييراتي را كه ممكن است براي سئو در راه است پيش بيني كنيد. (استفاده از پلتفرمهاي قوي و بهروز سئو كه در آخرين پيشرفتها و جهتهايي كه جستجوي ارگانيك به سمت آن حركت ميكند، مطمئناً ميتواند كمك كند!)به عنوان مثال: كاربران به طور طبيعي براي تجربيات صفحه خوب، بارگذاري سريع وب سايت ها ارزش قائل هستند و اطلاعات معتبر و معتبري را براي برآورده كردن سؤالات خود مي خواهند. و به طور طبيعي، موتورهاي جستجويي مانند گوگل را ديدهايم كه با معرفي معيارهاي جديدي كه اين اولويتها را اولويتبندي ميكنند، به سمت گنجاندن اين اولويتهاي كاربر در الگوريتمهاي رتبهبندي خود حركت ميكنند، مانند Core Web Vitals .
مصرفكنندگان معمولاً سفر خريدار قابل پيشبيني را دنبال ميكنند، زيرا تصميم ميگيرند كدام محصولات را بخرند و با كدام كسبوكار تعامل كنند. ارائه محتوايي كه از آنها در هر مرحله از سفر خريدار پشتيباني ميكند – و تقويت آن محتوا با تاكتيكهاي قوي سئو و بهترين شيوههاي سلامت وبسايت – تضمين ميكند كه وبسايت شما محتواي مورد نظر كاربران را در هر مرحله از سفر خود (و داشتن استراتژيهاي SEO) خواهد داشت. در محل كمك خواهد كرد تا اطمينان حاصل شود كه مردم مي توانند آن را پيدا كنند).
اتخاذ رويكرد اول مشتري كه نيازها، ترجيحات تجربي و سؤالات آنها را پيش بيني مي كند (كه احتمالاً آنها را آنلاين جستجو مي كنند) به شما كمك مي كند محتواي مناسب براي رتبه بندي در وهله اول ايجاد كنيد. و تلاش مداوم براي ايجاد بهترين تجربه مشتري ممكن در وب سايت شما (مثلاً با تجربه كاربري بهتر و صفحه ، سرعت سايت و معماري سايت) مي تواند به شما كمك كند تا تغييرات رتبه بندي را كه ممكن است موتورهاي جستجو در آينده اعمال كنند، پيش بيني كنيد، زيرا اين پلتفرم ها نيز با هدف خدمت به كاربران دقيقاً مانند بازاريابي به طور كلي، سئو تا حد زيادي در مورد درك مشتري و لحظه اي است كه آنها در آن حضور دارند
اين پست گزيده اي از «راهنماي نهايي براي گنجاندن سلامت وب سايت در استراتژي بازاريابي 2022» است - راهنماي كامل و عميق سلامت وب سايت را اينجا بخوانيد .
منبع: سئو سايت