راهنماي نهايي براي استراتژي برند 2022

۷ بازديد

محبوب ترين و موفق ترين برندهاي جهان فقط يك شبه ظاهر نشدند.

حقيقت اين است: براي ساختن يك برند واقعا عالي، نياز به استراتژي متمركز  سئو و (كلاً زياد) كار است.

اما استراتژي برند چيست؟

به طور خلاصه، اين برنامه بازي شما براي ورود و تسخير جايگاه شركت شما است . همه چيزهاي خوب، مانند هويت برند شما ، موقعيت در بازار، و انواع پيام‌رساني و بازاريابي كه با مخاطب هدف شما طنين‌انداز مي‌شود را مشخص مي‌كند.

اين مي تواند بزرگترين دارايي شما يا مرگ ناگوار شما باشد.

مهمتر از همه، اين وسيله اي براي ايجاد ارتباط واقعي با مردم است. و در اينجا يك راز كوچك وجود دارد: ارتباطات واقعي به مشتريان وفادار تبديل مي شوند.

در اين مقاله، با استراتژي برند و ويژگي‌هاي مختلفي كه استراتژي‌هاي برند قوي تمايل به اشتراك گذاشتن دارند، آشنا مي‌شويد. ما همچنين نمونه‌هايي از استراتژي‌هاي برند خوب را ارائه مي‌كنيم و همچنين چند مرحله را براي شروع برنامه استراتژي برند خود از امروز به شما ارائه خواهيم داد.

استراتژي برند چيست؟

شما مي توانيد استراتژي برند خود را به عنوان يك طرح تجاري 360 درجه در نظر بگيريد. در حالت ايده‌آل، استراتژي برند شما عناصر كليدي را مشخص مي‌كند كه برند شما را منحصربه‌فرد مي‌سازد، ماموريت و اهداف شما و نحوه اجراي آنها را مشخص مي‌كند.

يك استراتژي برند قوي با در نظر گرفتن تمام جنبه‌هاي بازار، جايگاه، محصولات يا خدمات، مشتريان و رقباي شما با دقت طراحي مي‌شود.

همه اينها بايد تا آنجايي كه مي توانيد از داده هاي خود استفاده كنيد ريشه داشته باشد.

در ابتدا، بايد جهش هاي ايماني انجام دهيد – وقتي از صفر شروع مي كنيد، اين اجتناب ناپذير است. اما با هر بازديدكننده، دنبال‌كننده و مشتري جديدي كه دريافت مي‌كنيد، داده‌هاي باشكوه‌تري براي ايجاد استراتژي‌هاي معنادار وجود خواهد داشت كه در واقع به نتايج تبديل مي‌شوند.

عناصر يك استراتژي برند

در اينجا يك الگوي استراتژي نام تجاري وجود دارد كه مي تواند به شما در پوشش همه پايه ها كمك كند:

استراتژي فرعي اهداف و رويكرد

هدف برند     چشم انداز، ماموريت و هدف شما. چرا شركت شما وجود دارد و چه تاثيري بر مخاطبان، جامعه يا حتي جهان خود خواهيد داشت؟

مخاطب هدف وقتي صحبت از مخاطبان شما شد، آنها چه كساني هستند؟ علايق، نيازها، علايق و عادات آنها چيست؟ درك دقيق آنها براي موفقيت شما بسيار مهم است - بنابراين در اين مورد كوتاهي نكنيد.

موقعيت يابي برند برش خود را از بازار. چه چيزي لازم است تا شما در زندگي مخاطبان خود نقش مهمي داشته باشيد و چه استراتژي هايي را براي رسيدن به آن اجرا خواهيد كرد؟

هويت نام تجاري آنچه مردم هنگام تعامل با برند شما مي بينند - هويت بصري شما مانند لوگوها و تصاوير، و همچنين لحن و صداي شما، پشتيباني مشتري و شهرت شما. امتيازهاي جايزه براي داستان سرايي كه هدف برند شما را به شيوه اي معنادار در بر مي گيرد.

استراتژي بازاريابي با اجراي بازي طولاني، چگونه مي‌توانيد چيزي را كه در مورد آن هستيد، به گونه‌اي كه مخاطبان شما واقعاً پذيرا هستند، ارتباط برقرار كنيد؟ چگونه روابط با مشتري خود را ايجاد و تقويت خواهيد كرد؟ اين مي تواند همه چيز را از رسانه هاي اجتماعي گرفته تا تبليغات پولي گرفته تا بازاريابي ايميلي را شامل شود .

چگونه يك استراتژي برند را توسعه دهيم

به طور كلي سه مرحله براي فرآيند استراتژي برند وجود دارد:

طرح: اين مرحله اينتل است. قبل از شروع استراتژي هاي برندسازي خود، تحقيقات خود را انجام دهيد تا مطمئن شويد كه در بازار، جايگاه خاص خود، رقباي خود و ريشه هاي استراتژي بازاريابي خود داراي يك كنترل قوي هستيد.

ساخت: هنگامي كه يك برنامه اوليه را در دست گرفتيد، به مراحل ساخت برند برويد. هويت برند خود را ايجاد كنيد، از جمله لوگو، پالت رنگ و ساير تصاوير. وب سايت، كانال هاي اجتماعي و ساير رسانه هاي خود را ايجاد كنيد كه از طريق آنها برنامه استراتژي برند خود را اجرا كنيد.

اجرا: بازاريابي سوخت موتور برند شماست. نام تجاري خود را راه اندازي كنيد و به طور كامل از تمام استراتژي هاي پيام رساني كه برنامه ريزي كرده ايد و كانال هاي بازاريابي كه ساخته ايد استفاده كنيد. تا … هرگز متوقف نشويد. فقط متوقف نشو

بياييد اين مراحل را به پنج مرحله عملي تقسيم كنيم.

تحقيق خود را انجام دهيد

اگر مي خواهيد سريع رشد كنيد ، تحقيقات بازار غيرقابل مذاكره است. اين فرآيند به شما كمك مي‌كند تا يك پايه توسعه برند مستحكم بسازيد و بينش‌هاي مهمي در مورد مواردي مانند:

شكل دادن به مدل كسب و كار خود، مانند افزودن محصولات يا پيشنهادات خاص كه با ايده هاي اوليه شما مطابقت دارد يا مخاطبان هدف خود را محدود كنيد.

قيمت گذاري براي پيشنهادات شما بر اساس ارزش بالقوه و رقبا.

رقباي اصلي شما چه كساني هستند و همچنين نقاط قوت و ضعف آنها.

انواع پيام ها و استراتژي هاي بازاريابي كه مخاطبان شما به بهترين وجه به آنها پاسخ مي دهند.

رسانه هاي اجتماعي كاملاً دوست تحقيقات بازار شما هستند. اگر در حال راه‌اندازي يك فروشگاه هستيد ، به اينستاگرام خط بزنيد تا ببينيد در جايگاه شما چه مي‌گذرد. و قطعا از رقباي خود جاسوسي كنيد.

در اينجا چند منبع تحقيقاتي ديگر وجود دارد:

بينش مخاطبان فيس بوك : داده هاي رايگان كاربران فيس بوك بر اساس عادات خريد و داده هاي نمايه آنها مانند جمعيت شناسي، ترجيحات و علايق.

مركز تحقيقات پيو : مجموعه‌اي از اطلاعات رايگان كه از طريق داده‌هاي جمعيتي، نظرسنجي عمومي، تحليل محتواي رسانه‌اي و ساير تحقيقات علوم اجتماعي جمع‌آوري شده است.

: دسترسي رايگان و پولي به بيش از يك ميليون واقعيت و آمار در مورد بازارهاي مصرف كننده و ديجيتال در سراسر جهان.

نمودارهاي بازاريابي : انواع داده ها، تحليل ها و گرافيك هاي بازاريابي. آنها نمودارهاي رايگان و گزارش هاي پولي را ارائه مي دهند.

يك هويت برند عالي ايجاد كنيد

در طول مرحله تحقيق، اساساً غيرممكن است كه از ايده هايي براي هويت برند خود الهام نگيريد. به همين دليل است كه توصيه مي كنيم قبل از تصميم گيري نهايي در مورد هويت و زيبايي خود، انگشتان پاي خود را وارد بازار كنيد.

در اينجا يك چك ليست براي عناصر مهم هويت برند وجود دارد:

لوگو و شعار: مي تواند به شما كمك كند تا يك لوگوي جذاب و واضح در يك لحظه بسازيد – بدون نياز به مهارت هاي طراحي.

پالت رنگي: سه تا پنج رنگ را انتخاب كنيد و براي همه مواد برندسازي و بازاريابي خود به آنها بچسبيد. اين به تقويت شناخت برند كمك مي كند. آه، و روانشناسي رنگ را فراموش نكنيد تا حال و هوا را تنظيم كنيد.

فونت ها: مانند پالت رنگ خود، بيش از سه فونت را انتخاب نكنيد و روي تمام مواد خود بچسبيد. Canva يك راهنماي عالي در مورد جفت كردن فونت دارد.

عكس و هنر: در دنياي خريد آنلاين، تصاوير قاتل كليدي هستند. اگر دراپ شيپينگ هستيد، عكس هاي شگفت انگيز محصول را بگيريد . صحنه را با نورپردازي، تصاوير، مدل‌ها و لوازم جانبي تنظيم كنيد و سپس آن تم‌ها را در سرتاسر خود حمل كنيد.

صدا و لحن: احمقانه، محاوره‌اي، الهام‌بخش، دراماتيك... نحوه ارسال پيام‌ها مي‌تواند به اندازه خود پيام‌ها مهم باشد.

داستان سرايي: احساسات تا حد زيادي پيش مي رود. با ارائه داستان خود به مشتريان خود پيوندي با آنها ايجاد كنيد. اين برند چگونه شروع شد؟ ارزش ها و رسالت شما چيست؟ روياها و وعده هاي شما؟ شخصي شويد.

يك وب‌سايت زيبا: لطفاً افراد را به وب‌سايت‌هاي شلوغ، كند يا طرح‌دار نفرستيد. اين به طور تصاعدي براي يك تجارت الكترونيك مهمتر است، جايي كه سايت شما ستون فقرات شما است. يك مطالعه نشان داد كه 94 درصد از پاسخ دهندگان يك سايت را تنها بر اساس طراحي وب رد كرده اند يا به آن اعتماد نداشته اند... آن سايت نباشيد.

براي اطلاعات بيشتر در مورد هويت برند، اين منابع را بررسي كنيد:

آگاهي از برند: 5 نكته براي ايجاد هويت برند قدرتمند

يك برنامه بازاريابي عملي ايجاد كنيد

داشتن يك برند شيرين باعث كاهش آن نمي شود. شما بايد آن را با پيام رساني مداوم در انواع كانال ها به خانه برسانيد.و هنگامي كه آنها را وارد كرديد، بايد با تقويت رابطه و به دست آوردن وفاداري آنها، آنها را محكم نگه داريد.اساساً، شما بايد تا پايان عمر برند خود ادامه دهيد.ما هرگز نگفتيم كه آسان است.در اينجا برخي از ملاحظات براي بخش بازاريابي برنامه استراتژي برند شما وجود دارد:

قيف فروش : مخصوصاً براي يك سايت تجارت الكترونيك، يك قيف فروش مي تواند به آرامي بازديدكنندگان شما را به سمت مشتري سوق دهد و مشتريان را براي خريد بيشتر برگردند.

بازاريابي رسانه هاي اجتماعي : جهان – و تمامي خريداران آنلاين آن – با پلتفرم هايي مانند اينستاگرام، فيس بوك، اسنپ چت، يوتيوب و غيره در دسترس شما هستند. علاوه بر پست‌هاي ارگانيك، تاكتيك‌هاي پولي مانند بازاريابي تأثيرگذار و تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي را امتحان كنيد

بازاريابي محتوا: اين يك معامله بزرگ است. از نظر فني، هر ويديوي محصولي كه ايجاد مي‌كنيد، پست رسانه‌هاي اجتماعي، ايميلي كه ارسال مي‌كنيد يا پست وبلاگي كه منتشر مي‌كنيد بازاريابي محتوا است. هنگامي كه از بهترين شيوه هاي بازاريابي محتوا براي جذب مشتريان از طريق قيف فروش خود استفاده مي كنيد، مي تواند بسيار تأثيرگذار باشد.

بازاريابي ايميلي : بازاريابي ايميلي ابزار موثر ديگري براي قيف فروش شماست. يك مطالعه نشان داد كه ايميل 40 برابر بيشتر از توييتر يا فيس بوك در كمك به شركت ها براي جذب مشتريان جديد موثر است. چيزهاي قدرتمندي است

در اينجا برخي از منابع بازاريابي ديگر وجود دارد:

نحوه بازاريابي يك محصول: 24 نكته بازاريابي موثر براي افزايش فروش

راهنماي كامل بازاريابي ويدئويي براي مشاغل در سال 2021

چگونه يك استراتژي محتوا ايجاد كنيم كه در واقع ترافيك را هدايت كند

چگونه با فروش اجتماعي سريع اولين فروش خود را بدست آوريد

15 راه براي افزايش تعامل در رسانه هاي اجتماعي به سرعت

16 ابزار بازاريابي ايميلي براي ساخت و ارسال ايميل هاي عالي

قابل اعتماد و قابل اعتماد باشيد

سازگاري كليدي است. با نام تجاري مد لباس شروع نكنيد و سپس به سمت چپ به منطقه شيك مادر فوتبال برويد. به همين ترتيب، از پيام‌هاي عميق احساسي استفاده نكنيد و به طعنه و شوخي روي بياوريد.

تمام هدف فرآيند استراتژي برند اين است كه يك صدا و تصوير واضح و متمايز براي شركت خود ايجاد كنيد - و در هر جنبه از كاري كه انجام مي دهيد به آن پايبند باشيد.

قبل از اتخاذ هر گونه تصميمات تجاري، برندسازي يا بازاريابي، از خود بپرسيد - آيا اين با استراتژي برندسازي من مطابقت دارد؟ آيا با هر چيز ديگري «تناسب» دارد و روايتي را كه من شروع كردم تقويت مي كند؟

اگر يك ايده جديد حتي اندكي دور از ذهن است، آن را كنار بگذاريد و دوباره امتحان كنيد.

علاوه بر ثابت نگه داشتن نام تجاري و پيام‌رساني خود، مهم است كه به تمام وعده‌هايي كه مي‌دهيد عمل كنيد. اگر حمل و نقل را در يك هفته ارائه دهيد، اين بسته ها بهتر است در عرض يك هفته به آنجا برسند.

از دست دادن اعتماد مشتري سريعترين راه براي از دست دادن آنها و تضعيف شهرت شما در اين فرآيند است.

رديابي، ارزيابي، و تكامل در صورت نياز

تكامل براي بقاي ما در اين گوي فضايي شناور ضروري است – چرا بايد استثنايي براي برند شما وجود داشته باشد؟

پژوهش اولين گام در اين فرآيند بود. اما حقيقت اين است كه فرآيند بايد در يك حلقه بي نهايت شل باشد. شما هميشه بايد در گوگل آناليتيكس ، فيسبوك آناليتيكس ، توييتر آناليتيكس و ساير پلتفرم‌هاي خود غواصي كنيد تا ببينيد همه كمپين‌ها و تلاش‌هاي شما چگونه عمل مي‌كنند.

گوگل آناليتيكس يك مورد علاقه شخصي است، زيرا اطلاعات عميقي در مورد بازديدكنندگان وب سايت شما و آنچه كه آنها دقيقاً در سايت شما انجام مي دهند را در اختيار شما قرار مي دهد - تا آخرين كليك. اگر حساب گوگل آناليتيكس نداريد، همين الان يك حساب كاربري ايجاد كنيد.

هميشه به دنبال راه هايي براي بهبود باشيد. و بپذيريد كه گاهي اوقات بهبود بايد از پايه اتفاق بيفتد، از عناصر ضروري برندسازي كسب و كار شما مانند لحن شما، كانال هاي بازاريابي يا حتي هويت برند شما شروع شود.

ايجاد يك استراتژي برند: نمونه هايي براي الهام بخشيدن به شما

توسط دوستداران طبيعت، براي دوستداران طبيعت ساخته شده است. دقيقاً در شعار: "زمين، جنگل و جريان" وجود دارد.شما مي توانيد اين درك عميق از مخاطبان برند را تقريباً در هر جنبه اي از هويت برند آن مشاهده كنيد - از سبزهاي عميق جنگلي و آبي هاي رودخانه اي در پالت رنگي آنها، تا فونت هاي سرگرم كننده و ماجراجويانه برند، تا عكاسي سبك زندگي كه محصولات آنها را در عمل به نمايش مي گذارد. .

شما نمي توانيد لمس شخصي آن استيشن واگن قرمز را كه با تجهيزات كمپينگ تا لبه پر شده است شكست دهيد. نوع وسيله نقليه به تنهايي نمونه بارز اين است كه مخاطبان آنها سبك زندگي فروتنانه تري دارند كه از تجمل دوري مي كنند و بيشتر به سمت ناهمواري مي روند.

حتي يك تبر و مقداري هيزم نيز در آنجا بسته بندي شده است.

اين هاردكور است.

داستان سرايي برند: خورشيد گرمسيري

محصولات الهام گرفته از كارائيب را در بريتانيا به فروش مي رساند. مالكان وجه داستان سرايي را ميخكوب مي كنند و شروع فروتنانه برند را توضيح مي دهند.

"جوامع قمي در حال رشد بريتانيا" را به فرهنگ آنها پيوند مي دهد و آنها را به هم نزديك مي كند. انساني كردن برند بسيار قدرتمندتر از هر فهرست كلي از مزاياي سلامتي يا كيفيت محصول است.

به علاوه، اين نقشه هوشمندانه جهان كه از ادويه ها ساخته شده است، واقعاً مفهوم گرد هم آوردن مردم را به وجود مي آورد.

هارپر وايلد يك برند سوتين با حالتي سرگرم كننده و گستاخ است. اما اين چيزي فراتر از اين است - از نظر اجتماعي و سياسي زنان را حمايت مي كند و آنها را قدرتمند مي كند.

اين همان برندي است كه عميقاً با علايق و هويت مشتريان خود ارتباط دارد.

در همان لحظه، مي توانيد ببينيد كه هارپر وايلد بخشي از سود را به پروژه دختر اهدا مي كند ، ابتكاري كه دختران را به مدرسه ابتدايي مي برد. مالكان همچنين با توليدكننده اي كار مي كنند كه تلاش مي كند زنان سريلانكايي را توانمند كند.

و آنها همه اين كارها را با جناس، هشتگ و عكس‌هاي احمقانه انجام مي‌دهند.

ما با هم بانوان شما و بانوان پيشرو آينده را بالا مي بريم."

آن را دريافت كنيد؟

آنها از هشتگ برند خود در وب سايت و رسانه هاي اجتماعي خود براي ايجاد انسجام برند بين كانال ها استفاده مي كنند.شركت اينستاگرام اين مفاهيم را اجرا مي كند و به آرامي بين پيام هاي سياسي، جوك ها و عكس هاي محصول جابه جا مي شود.به طور كلي، اين يك كار تخصصي توسعه برند قوي است كه در تمام تلاش هاي بازاريابي شركت تجسم يافته است.

بسته بندي

واقعيت اين است كه وقتي استراتژي برند شما به درستي ايجاد شود، پشتيباني و جهت گيري را براي كسب و كار شما فراهم مي كند.

اين به شما مي گويد كه موقعيت شركت شما در صنعت نسبت به رقباي شما چيست و چه چيزي آن را از بقيه متمايز مي كند.

با شخصيت، رنگ، صدا و اقدامات مناسبي كه براي برند خود انجام مي دهيد، مي توانيد آن را براي كاركنان و مشتريان احتمالي خود جذاب تر كنيد.

آيا استراتژي برند داريد؟ چگونه به مشتريان نشان مي دهيد كه كسب و كار شما چيست؟ ما دوست داريم از شما در بخش نظرات زير بشنويم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.