صفحات موبايل شتاب داده شده (AMP) چيست؟

۹ بازديد

صفحات موبايل شتاب (AMP) براي بهبود سرعت و تجربه كاربر، در همه دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها، با كاهش بسياري از مؤلفه‌هايي كه سرعت صفحات وب را كاهش مي‌دهند، ايجاد شدند.

صفحات AMP بسيار سريعتر از صفحات وب معمولي ارائه مي شوند. AMP كه در اصل براي مقالات خبري و پست هاي وبلاگ ايجاد شده است، در نهايت انواع ديگر محتوا و پلتفرم ها را در خود جاي خواهد داد.

گوگل يك چرخ فلك خبري AMP جداگانه ايجاد كرده است، مخصوصاً براي صفحات AMP كه در نتايج جستجوي موبايل ظاهر مي شود.

صفحات AMP معمولا كپي هايي از صفحات وب موجود در يك URL جداگانه هستند كه از AMP HTML، AMP JS و مقدار محدودي CSS تشكيل شده است.

AMP چيست؟

 ويژگي هاي AMP

براي تسريع زمان بارگذاري، AMP صفحات HTML را حذف مي‌كند و محتوا را در حافظه پنهان در سرورهاي Google ذخيره مي‌كند و محتوا را از آنجا ارائه مي‌كند - از شبكه Google براي ارائه محتوا استفاده مي‌كند. گوگل همچنين صفحات AMP را قبل از بازديد كاربر از آنها در SERP از قبل ارائه مي كند و زمان بارگذاري تقريباً آني را فعال مي كند.

بارگيري ناهمزمان محتوا را سريعتر بارگيري مي كند، در حالي كه پشتيباني srcset تعريف درستي از تصوير را در هر دستگاه دريافت مي كند.

از طريق استفاده از دانلود هوشمند منابع، AMP قادر است ابتدا محتوا را در داخل ويوپورت دانلود كند، قبل از دانلود محتواي خارج از نماي.

همه اينها هنوز در گوگل آناليتيكس قابل رديابي است.

علاوه بر اين، AMP از بسياري از اجزاي اضافي براي افزايش تعامل صفحات AMP از جمله amp-iframe و amp-lightbox استفاده مي كند.

براي فهرست كامل به ampbyexample.com سر بزنيد .

نحوه پياده سازي AMP

AMP را مي توان با صفحات اصلي HTML پياده سازي كرد - هيچ نياز يا محدوديتي براي سرور مورد نياز نيست.

با استفاده از نماد ضربه نور در به خزنده‌ها سيگنال دهيد كه يك صفحه يك صفحه AMP است.

شامل فايل amp js در هدر:

از rel=”amphtml” در صفحه اصلي اصلي براي اشاره به صفحه معادل آمپر استفاده كنيد:

محدوديت ها: بدون جاوا اسكريپت سفارشي به جز در amp-iframe، بدون عناصر اسكرول در صفحات، حداكثر 50 كيلوبايت شيوه نامه

از iframes مي توان براي جاسازي محتواي تعاملي جاوا اسكريپت شخص ثالث استفاده كرد

محتواي داخل iframe هاي تعبيه شده بايد در https ميزباني شود

iframes نبايد در 75٪ بالاي نماي درگاه يا در 600 پيكسل بالاي صفحه باشد، مگر اينكه از يك مكان نگهدار استفاده كنيد كه قبل از بارگيري محتواي iframe نشان داده شود - براي ويديو توصيه مي شود

AMP فقط امكان متحرك سازي و انتقال تبديل و كدورت را مي دهد

هيچ كاري براي هدايت مجدد كاربران به صفحه AMP انجام نمي شود - آنها بايد از يك پيوند مستقيم به صفحه AMP استفاده كنند (تعويض فقط در SERP هاي Google انجام مي شود). اين بدان معني است كه شما بايد يك وب سايت كامل AMP مجزا بسازيد

يك پلاگين رسمي وردپرس AMP وجود دارد كه به طور كامل اجراي amp را براي شما انجام مي دهد

پياده سازي هاي AMP را مي توان با افزودن "#development=1" به URL و باز كردن كنسول كروم آزمايش كرد. همچنين مي‌توان آن‌ها را در كنسول جستجو با گزارش Accelerated Mobile Pages آزمايش كرد. گوگل همچنين هشدارهايي را براي خطاها در صفحات AMP ارسال خواهد كرد.

 

 

ملاحظات

از آنجايي كه صفحات AMP صفحاتي جدا از نسخه اصلي هستند، خزيدن بيشتري مورد نياز است و بنابراين بارگذاري بيشتري روي وب سرور اتفاق مي افتد. اگر AMP را براي كل وب سايت خود پياده سازي كنيد، اين به طور بالقوه مدت زماني را كه Google صرف خزيدن وب سايت شما مي كند دو برابر مي كند.

در حالي كه پياده سازي AMP از نظر فني به معناي ايجاد صفحات بيشتر در وب سايت شما است، اين صفحات AMP توسط Google ايندكس نمي شوند، بنابراين تعداد صفحات تحت تأثير قرار نمي گيرد.

ارزش كلي يك سايت AMP هنوز به طور كامل درك نشده است. با وجود تعداد محدودي از سايت‌هايي كه در حال حاضر در چرخ فلك AMP گنجانده شده‌اند، حجم ترافيك گزارش‌شده نسبتاً كم است.

اگرچه ممكن است گوگل نمايش صفحات AMP را در نتايج جستجو افزايش دهد، اما با پيوستن سايت‌هاي بيشتر به سيستم، مزاياي آن كاهش مي‌يابد.

مثال ها و مطالعه بيشتر

براي يك وب سايت مفيد حاوي نمونه هاي زنده از آنچه با AMP امكان پذير است، به اين آدرس برويد:

منبع: سئو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.